Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Poradniki

Wydarzenia marketingowe w Polsce, o których musisz wiedzieć

konferencje marketingowe, największe wydarzenia marketingowe w Polsce

Nie ma różnicy, czy zajmujesz się marketingiem profesjonalnie, dopiero stawiasz pierwsze kroki w pracy, czy też na razie jedynie planujesz powiązanie z nim swojej ścieżki kariery. Jeżeli interesujesz się tematem marketingu oraz chcesz poszerzać swoje kwalifikacje, narzędzia komunikacji i horyzonty, to te kluczowe konferencje są wydarzeniami dla ciebie. Warto rozważyć udział w nich, gdyż to okazja do zdobycia cennej wiedzy, świeżych perspektyw i informacji. Nauczysz się nowych rozwiązań u konkurencji czy nawet poznasz znajomych z branży wśród innych uczestników. Wydarzenia o tematyce marketingowej to zatem idealne miejsce w przypadku gdy potrzebujesz zmiany działań i poprawy jakości biznesu lub organizacji w firmie oraz chcesz wzbogacić swoje zdolności i kompetencje.

Czym są konferencje marketingowe?

Konferencje to eventy organizowane stacjonarnie bądź online głównie przez przedstawicieli firm, na których najbardziej doświadczeni specjaliści różnych dziedzin marketingu z Polski spotykają się, by omówić konkretne zagadnienia dotyczące przekazu mediów, promocji i reklamy, a więc ogólnie pojętej roli marketingu w przedsiębiorstwie. Wydarzenia te, jeżeli odbywają się regularnie (przykładowo raz do roku, choć sesje mogą mieć miejsce częściej), określa się także mianem kongresów.

Na konferencji – najczęściej kilkudniowej – odbywają się warsztaty, prelekcje, profesjonalne wykłady poruszające zagadnienia takie jak SEO, Google ADS, Google Analytics czy edycja, projektowanie i tworzenie treści. Wszystko prowadzone jest przez znanych na rynku przedstawicieli topowych agencji marketingowych w Polsce, managerów wysokiego szczebla, właścicieli firm związanych z networkingiem i szeregu osób pasjonujących się tą tematyką. Ponadto uczestnicy niektórych wydarzeń często mogą liczyć na dostęp do materiałów zawierających wydarzenie w formie nagrania, paczki konferencyjne wysyłane pocztą czy możliwości udziału w zamkniętym afterparty.

Czego możesz się dowiedzieć na konferencjach marketingowych?

Konferencje branżowe nakierowane są przede wszystkim na rolę marketingu w firmie. Z racji, iż jego obszar rozwija się bardzo dynamicznie, od profesjonalnych marketerów wymaga się posiadania aktualnej wiedzy i konsekwentnego zdobywania nowych umiejętności. W tym celu nie wystarczy jednak tylko przeczytanie rzeczowego magazynu raz na jakiś czas czy sprawdzanie, jakie obecnie panują trendy – bezdyskusyjnie ważne jest tu również uczęszczanie na tego typu wydarzenia. Na nich dowiesz się masy przydatnych nowinek ze świata marketingu, które będziesz w stanie zarówno użyć w biznesie, jak i skutecznie wykorzystać do rozwoju siebie, swojej marki i swoich potrzeb czy kompetencji. Oprócz tego benefitami wynikającymi ze wzięcia w nich udziału są między innymi:

  • sprawdzone przez doświadczonych prelegentów nowe, skuteczne metody działania,
  • możliwość nawiązania wielu wartościowych kontaktów biznesowych,
  • nowe, unikalne pomysły i źródło motywacji,
  • dostęp do rzetelnych case studies,
  • wiedza w zakresie najnowszych rozwiązań technologicznych, content marketingu i narzędzi do edycji treści.

Największe konferencje marketingowe w Polsce

Festiwal SEO – Katowice

W kraju określa się go jako największą i najważniejszą konferencję dotyczącą SEO. Trwa jeden dzień, podczas którego specjaliści przekazują publice najistotniejsze i najświeższe badania oraz wiadomości z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych w formie case studies, a także na temat w marketingu w Google.

Forum IAB – Warszawa

Forum IAB jest dwudniowym wydarzeniem uważanym za najbardziej inspirującą konferencję w tej kategorii. W trakcie porusza się tematy szeroko pojętej branży digital marketingu. Organizatorem jest IAB Polska. Występuje na nim nawet ponad stu znanych i cenionych w swojej dziedzinie ekspertów, którzy opowiadają o zapowiadanych na najbliższy czas trendach i najskuteczniejszych rozwiązaniach.

konferencje online w dobie pandemii

I love Marketing – Warszawa

To czterodniowe wydarzenie marketingowe nosi miano jednego z najważniejszych polskich kongresów w branży, a zatem miasto, w którym się odbywa, jest więc jak najbardziej adekwatne. Każdego dnia tematy dotyczą czegoś innego, a więc każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie. Wśród prezentacji prowadzonych day by day znajduje się zarówno konferencja online marketing, konferencja social media, jak i prelekcje dotyczące strategii SEO, Google ADS oraz Google Analytics.

In Digital Marketing – Warszawa

Konferencja ta trwa dwa wyjątkowo intensywne dni i prowadzona jest jednocześnie na dwóch dużych scenach. Dziennie odbywa się około dwudziestu różnych prelekcji. Jest to idealna opcja dla osób, które nie są w stanie poświęcić zbyt wiele czasu na wydarzenie, gdyż nawet podczas jednodniowego pobytu będą w stanie wyciągnąć ogrom informacji i znacząco podnieść swoje kwalifikacje. Organizatorzy oferują uczestnikom sesje Q&A, testy, sondy i ankiety oraz dostęp do materiałów elektronicznych.

Mobile Trends Conference – Kraków

To wydarzenie nakierowane jest na przekazanie istotnych informacji i trendów w zakresie projektowania, wdrażania, promowania i sprzedaży rozwiązań mobilnych. Oprócz tego prelegenci przedstawiają skuteczne sposoby marketingowe, analizy projektów, prognozy na przyszłość i służą uczestnikom swoim bogatym doświadczeniem i pomocą.

Golden Marketing Conference – Poznań

Trwający dwa dni, merytoryczny marketingowo-brandingowy kongres branżowy posiada szczególnie obszerną agendę. Porusza tematy takie jak content marketing, UX, e-commerce czy social selling. Występują na nim specjaliści w dziedzinie marketingu, influencerzy i osoby zajmujące się zagadnieniami z dziedziny public relations.

Podsumowanie

Jeżeli cenisz sobie zdobywanie nowej wiedzy, kwalifikacji i przydatnych znajomości, to konferencje marketingowe są wydarzeniami, dzięki którym zdobędziesz każdą z tych rzeczy – i nie tylko! W tym roku ze względu na obecną sytuację związaną z COVID-19 kongresy odbywają się jedynie online, lecz w żadnym wypadku nie oznacza to uboższych treści, a ich znaczenie jest wciąż tak samo ważne. Korzystając z okazji, musimy jednak nadmienić, że z utęsknieniem czekamy na czasy, w których znów w pełni face to face będziemy mogli spotkać się na wydarzeniach branżowych, bo jedynie w takich okolicznościach można faktycznie poczuć wyjątkową atmosferę panującą na tego typu spotkaniach.

NEWSLETTER

Przeczytaj również

Poradniki

Każda osoba prowadząca swoją działalność w sieci prędzej czy później spotka się z terminem big data. Mamy tu do czynienia z ogromną ilością informacji....

Poradniki

Wybór ścieżki kariery jest jedną z najważniejszych decyzji w życiu. Podejmując ją, warto kierować się nie tylko talentem, ale również tym, jakie są trendy...

Poradniki

Marketing jest obecnie jedną z bardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi nauki. Od dawna wiadomo, że zastosowanie skutecznych działań marketingowych może bezpośrednio przełożyć się na...

Poradniki

Firmy prześcigają się w pozyskiwaniu nowych klientów, a także utrzymywaniu dobrych relacji z tymi, z którymi już współpracują. Skuteczną pomocą w działaniach nastawionych na...