Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Poradniki

Szukasz firmy, która stworzy idealną kampanię PR-ową? Poszukaj jej w bazie firm!

tworzenie kampanii PR

Każde przedsiębiorstwo potrzebuje odpowiedniego wsparcia marketingowego i PR. Bardzo często te usługi są delegowane specjalizującym się w nich agencjom. Jak znaleźć odpowiedniego partnera i na co zwracać uwagę? Przydatna okaże się baza firm.

 

PR i marketing – usługi niezbędne w biznesie

Kształtowanie odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa to wyjątkowo wymagające zadanie. Błędy w tym zakresie mogą trwale wpłynąć nie tylko na reputację marki, ale również osiągane przez nią rezultaty biznesowe. W związku z tym coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na nawiązanie współpracy z wyspecjalizowanymi w tym zakresie agencjami. 

Zarówno wykorzystywane narzędzia, jak i podejście do PR ciągle się zmieniają. Według raportu PR 2050 przygotowanego przez Publicon aż 24% profesjonalistów PR biorących udział w badaniu uważa, że w najbliższych latach aktualny model PR będzie ulegał zmianie. Inne będą również oczekiwania klientów oraz wymagania wobec specjalistów. 

Blisko 17% twierdzi przy tym, że istotną rolę będzie odgrywał wzrost roli komunikacji online, a dla niemal 10% szczególnie istotna będzie automatyzacja. Jednocześnie 28,6% uczestników badania sądzi, że w najbliższym okresie istotną rolę odegra wykorzystanie sztucznej inteligencji, 26,2% wskazuje na rosnący udział ekologii, a 19% uważa, że głównym czynnikiem będzie big data.

 

Agencje PR – dane z bazy firm

Wysokie zapotrzebowanie na usługi tego typu oraz dobre perspektywy na przyszłość przekładają się na wzrost liczby podmiotów specjalizujących się w usługach PR i marketingowych. Aż 99293 podmioty w kategorii Marketing, reklama i PR, a wśród nich 5756 świadczy usługi PR. 

Oprócz tego można w niej znaleźć również 20136 podmiotów specjalizujących się w usługach marketingowych, 45477 agencji reklamowych, 25135 przedsiębiorstw zajmujących się produkcją reklamy oraz 3384 przedsiębiorstwa umożliwiające zakup powierzchni reklamowej.

 

Jak znaleźć partnera? Agencje PR w Twojej okolicy

Baza firm okaże się pomocna przede wszystkim w przypadku poszukiwania nowych kontrahentów i partnerów biznesowych. Dzięki niej możesz w niezwykle łatwy sposób ustalić przedsiębiorstwa, które zajmą się kompleksowo Twoimi działaniami PR. Jak to zrobić? Możesz skorzystać z jednego z dwóch sposobów:

  1. W oknie wyszukiwarki w bazie firm wpisz wybraną frazę kluczową, np. „agencja PR”, „public relations”, „PR”.
  2. Możesz także skorzystać bezpośrednio z rozwijanego drzewka kategorii. Aby przejść do listy firm specjalizujących się w usługach public relations, najpierw wybierz kategorię „Marketing, reklama i PR”, a następnie wybierz podkategorię „Usługi PR”.

Oczywiście w dzisiejszych czasach większość aktywności przeniosła się do Internetu. Nie inaczej jest również z usługami PR. Wiele firm decyduje się wyłącznie na prowadzenie działań wizerunkowych i marketingowych w sieci. Jeżeli chcesz jednak dotrzeć do listy agencji PR w swojej okolicy, możesz zastosować filtr lokalizacyjny i ograniczyć wyszukiwanie do konkretnego regionu.

 

Sprawdź firmę przed nawiązaniem współpracy 

Oczywiście współpraca z agencją PR ma szczególny charakter. Podejmowane przez nią działania wpływają bezpośrednio na wizerunek marki i mogą wiązać się ze sporym ryzykiem. Dlatego, wybierając partnera odpowiedzialnego za prowadzenie kampanii, warto dokonać szczegółowej weryfikacji. Również w tym przypadku przydatna okaże się baza firm. Aby sprawdzić przedsiębiorstwo, wystarczy przejść do jego profilu. 

Znajdziesz w nim między innymi:

  • Dane adresowe, w tym stały adres wykonywania działalności, adres do korespondencji,
  • Adres strony internetowej, adres e-mail, numery telefonu,
  • Numer NIP, REGON, KRS,
  • Dane przedsiębiorcy prowadzącego firmę,
  • Informacje o formie prawnej działalności,
  • Powiązania osobowe i kapitałowe pomiędzy przedsiębiorstwami,
  • Sprawozdania finansowe, jeżeli firma jest zobligowana do ich publikacji,
  • Numery rachunków bankowych widniejące w rejestrze podatników VAT.

Dane pochodzące z kilku publicznych rejestrów zostały przy tym wzbogacone o sekcję opinii. Można w niej znaleźć między innymi komentarze pozostawione przez dotychczasowych klientów i kontrahentów agencji. Dzięki temu szybko ustalisz, co o niej sądzą i w jaki sposób układały się dotychczasowe współprace.

 

Branża PR atrakcyjna dla pracowników

Współczesny marketing i PR są również atrakcyjne z perspektywy potencjalnych kandydatów poszukujących zatrudnienia. Przede wszystkim w znacznej mierze bazują na nowych technologiach, wobec czego gwarantują doskonałe perspektywy do rozwoju. Według raportu Związku Firm Public Relations „PR to nie propaganda”, aż 85% profesjonalistów reprezentujących tę branżę deklaruje, że nigdy nie wstydziło się przyznać, czym zajmują się w życiu zawodowym. 81% z nich poleca przy tym pracę w branży PR osobom rozpoczynającym karierę. 

Dla 84% respondentów skojarzenia z branżą PR są pozytywne lub raczej pozytywne, a 59% z nich pozytywnie ocenia wizerunek branży PR w Polsce oraz kierunek jej rozwoju. Dla 77% uczestników badania zadania realizowane przez specjalistów public relations są natomiast ważnym elementem kształtowania komunikacji społecznej.

NEWSLETTER

Przeczytaj również

Poradniki

Wybór ścieżki kariery jest jedną z najważniejszych decyzji w życiu. Podejmując ją, warto kierować się nie tylko talentem, ale również tym, jakie są trendy...

Poradniki

Firmy prześcigają się w pozyskiwaniu nowych klientów, a także utrzymywaniu dobrych relacji z tymi, z którymi już współpracują. Skuteczną pomocą w działaniach nastawionych na...

Poradniki

Większość społeczeństwa to wzrokowcy, a w dodatku wszyscy obecnie żyjemy bardzo szybko, przyjmując nadmierną ilość bodźców i informacji. Zewsząd otaczają nas szybko przewijające się...

Poradniki

Każda osoba prowadząca swoją działalność w sieci prędzej czy później spotka się z terminem big data. Mamy tu do czynienia z ogromną ilością informacji....