Połącz się z nami

Cześć, czego szukasz?

Poradniki

Jak zaplanować i wykonać skuteczny landing page?

lead generation landing page

Czym jest landing page? Czy to prawda, że tworzenie landing page to zadanie, które wymaga pomocy fachowca? Podpowiadamy, jak powinna wyglądać idealna strona docelowa! 

 

Co to jest landing page?

Przede wszystkim zdefiniujmy, czym jest landing page. Jest to strona internetowa, na której właściciel firmy chce przykuć uwagę odwiedzających i przekonać ich do dokonania zakupu, wysłania formularza lub wykonania telefonu. Na przykład, jeśli chcesz sprzedać jakiś produkt, to w tym celu tworzysz landing page — czyli stronę promującą ten konkretny towar lub usługę. 

W pewnym uproszczeniu rzecz ujmując, słowo „landing” oznacza, że celem, jaki stawia przed sobą firma, jest skierowanie użytkowników właśnie w to konkretne miejsce w serwisie. Można próbować osiągnąć ten cel na wiele różnych sposobów. Z tego artykułu dowiesz się, o czym warto pamiętać, tworząc landing page. 

Jakie są najważniejsze elementy strony docelowej?

Bez względu na to, w jakim obszarze rynku działa twoja firma, można wskazać kilka wspólnych mianowników idealnego landing page’a. Są to:

– Nagłówek: powinien być jasny, zwięzły i interesujący. Na przykład: „Korzyści z używania naszego produktu”. 

– Grafika główna – element wizualny jest niezbędny, aby przykuć uwagę czytelnika i skłonić go, by został w serwisie na dłużej

 – CTA (Call to Action): upewnij się, że komunikat jest klarowny, a struktura serwisu umożlwia wykonanie działań, jakich oczekujesz od użytkownika. 

 

Właściwy nagłówek na stronie docelowej

Nagłówek jest najważniejszą częścią landing page’a – powinien być krótki, ciekawy i przekonujący. Nawet jeśli Twój landing page jest niesamowity, to niewłaściwie dobrany nagłówek może sprawić, że internauta szybko zamknie tę kartę w przeglądarce. Należy starannie dobierać słowa – powinny być chwytliwe, aby użytkownicy czytali nagłówek, oglądali obrazek i klikali w link. Warto podkreślić też, że język korzyści musi być skrojony na miarę. Nie obiecujmy internaucie rzeczy, których nie jesteśmy w stanie mu zagwarantować. Można używać różnych typów i formatów nagłówków, ale najważniejszym z nich jest nagłówek w formie listy.

 

Przycisk CTA (call to action)

CTA to skrót od call to action (wezwanie do działania). Zobaczysz je w każdym landing page’u, zazwyczaj w formie „Dowiedz się więcej o naszym produkcie i zamów teraz!” lub „Zacznij używać naszego produktu i zamów teraz!” Są to najważniejsze słowa, ponieważ powiedzą czytelnikowi, co ma zrobić dalej. 

Aby stworzyć przekonujące CTA, musisz myśleć strategicznie. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie „Jaki jest następny krok?”. Jeśli napiszesz przekonujące wezwanie do działania, to szanse na to, że internauta skorzysta z naszej oferty, znacznie rosną.

 

Jak zaprojektować Landing Page, aby był bardziej efektywny?

Projekt strony docelowej powinien być atrakcyjny i prosty. Ludzie zwracają uwagę na wygląd strony, aby określić, czy jest ona treściwa. Jest to pierwszy krok, jaki wykonuje odwiedzający po wejściu na serwis. Niezależnie od tego, czy projekt strony docelowej jest dobry, czy zły.

Projekt strony docelowej powinien przyciągać wzrok i być dobrze zoptymalizowany zarówno dla wersji PC, jak i dla urządzeń mobilnych. Nie powinien rozpraszać czytelnika ani przeszkadzać w czytaniu tekstu. 

 

Jakie są najlepsze narzędzia do tworzenia landing page?

Aby stworzyć bogatą w funkcje stronę docelową, nie potrzebujesz żadnych specjalnych umiejętności ani narzędzi. Wystarczy, że zastanowisz się nad tematem i stworzysz dla niego stronę docelową. Na przykład, jeśli chcesz sprzedawać produkty odchudzające, to pierwszą rzeczą, która przychodzi Ci do głowy, jest to, jak stworzyć plan diety? W tym przypadku musisz stworzyć stronę docelową planu dietetycznego. 

Najważniejszą rzeczą jest poznanie tematu, który zamierzasz sprzedawać. Jeśli znasz temat, to wiesz, jak powinna wyglądać Twoja strona docelowa. Możesz stworzyć landing page na dowolny temat. 

Landing page – podsumowanie

Landing page to świetne narzędzia, których powinieneś używać do promowania swoich produktów. Możesz za ich pomocą budować leady, generować sprzedaż i zwiększać zyski przy minimalnym wysiłku. Landing page to strona internetowa zaprojektowana w celu przyciągnięcia uwagi odwiedzających i przekonania ich do zakupu produktu. Dzięki odpowiedniemu projektowi może ona konwertować jak najwięcej leadów. Stronę docelową można utworzyć za pomocą dowolnego oprogramowania. Jednak najlepszym sposobem na stworzenie skutecznej strony docelowej jest skorzystanie z kreatora stron docelowych. Kreator stron docelowych to narzędzie, które w kilka minut tworzy piękne strony docelowe. Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać szablon, dodać treść i opublikować stronę. Po opublikowaniu możesz połączyć swoją stronę docelową z listą mailingową i obserwować, jak rosną zyski.

NEWSLETTER

Przeczytaj również

Poradniki

Wybór ścieżki kariery jest jedną z najważniejszych decyzji w życiu. Podejmując ją, warto kierować się nie tylko talentem, ale również tym, jakie są trendy...

Poradniki

Firmy prześcigają się w pozyskiwaniu nowych klientów, a także utrzymywaniu dobrych relacji z tymi, z którymi już współpracują. Skuteczną pomocą w działaniach nastawionych na...

Poradniki

Większość społeczeństwa to wzrokowcy, a w dodatku wszyscy obecnie żyjemy bardzo szybko, przyjmując nadmierną ilość bodźców i informacji. Zewsząd otaczają nas szybko przewijające się...

Poradniki

Każda osoba prowadząca swoją działalność w sieci prędzej czy później spotka się z terminem big data. Mamy tu do czynienia z ogromną ilością informacji....