Konferencja Marketing Progress: klient w centrum uwagi

[III edycja] Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż – podsumowanie konferencji

23 prelegentów, ponad 20 godzin wystąpień i wyczerpujących warsztatów, ponad 200 uczestników – te kilka liczb opisuje pokrótce trzecią edycję konferencji Marketing Progress: efektywny marketing a skuteczna sprzedaż, która zakończyła się właśnie we wrocławskim kinie Nowe Horyzonty.

Konferencję rozpoczął w czwartek Michał Pawlik, strateg z Mind Progress Group, omawiając wyniki badań dotyczących marketingu i sprzedaży, przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorców. Przeprowadzona wspólnie z instytutem badawczym IPC analiza pokazała m.in., że tylko w 53% ankietowanych firm pracują osoby, które zajmują się marketingiem i pozycjonowaniem marki. Najczęściej są to działy marketingu w dużych firmach. Podobny odsetek firm posiada działy zajmujące się sprzedażą (w dużych firmach). Badanie pokazało również, że najczęściej wykorzystywanym narzędziem komunikacji marketingowej jest strona www (ma ją aż 70% przedsiębiorstw), ale już z PR korzysta tylko 3%. Z kolei najpopularniejszym narzędziem sprzedaży są obniżki cen, a tylko nieliczne korzystają z programów lojalnościowych.

Pełne wyniki badania ukażą się w raporcie „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż”.

Jacek Kotarbiński, autorytet świata marketingu zaczarował publiczność wykładem dotyczącym nowej tożsamości marketingu i sprzedaży. Na przykładzie rozbitej młotkiem szklanki pokazał, jak szybko i bezpowrotnie można stracić reputację. – Niektórzy nadal uważają, że marketing to ściema. Tymczasem ten czas skończył się kilkanaście lat temu. Dziś niezadowolony klient nie wpisze się do książki zażaleń,  tylko napisze posta na Facebooku, a tam nawet niewielka liczba komentarzy potrafi zrobić niezły jazgot – mówił Kotarbiński. Starą tożsamość marketingu (odwzorowaną jako mister Hyde) Kotarbiński zderzył z jej nowym obliczem. – Wiarygodność to jest monetą biznesu XXI wieku. Musimy ją potwierdzać non stop wiec dbajmy o rekomendacje – dodał.

[PREZENTACJA]

Jarosław Kuźniar (TVN24 i TVN) opowiadał z kolei o marce osobistej. – Wywoływanie wokół marki osobistej emocji jest ok, ale trzeba uważać, jakie one są. Nie liczy się tylko szybkość informacji, ale też jakość – mówił dziennikarz, który równolegle z pracą w telewizji z sukcesem rozwija autorski koncept nieszablonowego biura podróży.

Anna Miotk, reprezentująca Polskie Badania Internetu opowiadała o treściach, które pomagają sprzedawać. Szczególnie interesująco w tym zestawieniu wyglądały relacje pomiędzy treściami z obszaru content marketingu z pomiar efektywności ich publikacji.

[PREZENTACJA]

O możliwościach, jakie daje wykorzystanie nowych technologii komórkowych i usług big data oraz lokalizacji w reklamie i precyzyjnym targetowaniu reklamy mówił później Krzysztof Nowicki.

[PREZENTACJA]

Łukasz Zaleśny (ZenithOptimedia Group) wystąpił z prelekcją dotyczącą trendów w sprzedaży i walki pomiędzy sprzedażą bezpośrednią a e-commerce. – Zapewnienie kontaktu ze sprzedawcą i detaliczny opis produktu wraz ze zdjęciami, filmami plus maksymalne skrócenie czasu dostawy pozwala nam na uzyskanie znaczącej przewagi nad tradycyjną sprzedażą – mówił.

[PREZENTACJA]

O tym, jak marketing komunikuje się ze sprzedażą, opowiedziała Karolina Karolczak (Agros Nova): – Marketing jest jak flirt, to tylko wstęp do budowania dalszych relacji.

[PREZENTACJA]

Monika Czaplicka (Wobuzz), stwierdziła z kolei, że trudno jest mierzyć konkretne efekty kryzysów na sprzedaż, bo niewiele osób faktycznie to sprawdza. Przy okazji kryzysów kluczowe jest jednak, by nie myśleć o tym co się straciło, ale skupić się na tym, co można zyskać – kryzys to punkt zwrotny, który umiejętnie wykorzystany, może nawet przynieść korzyści.

[PREZENTACJA]

Piątkową turę wykładów rozpoczęła Joanna Wrycza-Bekier, wystąpieniem na temat słów, które sprzedają szczęście. – Niektóre teksty porywają, inne usypiają. Tajemnica tkwi w doborze słów – wyjaśniała, tłumacząc, jak pisać porywające treści: pozbyć się strony biernej, czasowników modalnych i nominalizacji, a zastąpić je czasownikami wyrażającymi ruch, podkreślającymi emocje, pokazującymi korzyść, lub zapowiadającymi zmianę.

[PREZENTACJA]

Michał Sadowski, znany z niestandardowego i wyluzowanego podejścia do rzeczywistości założyciel platformy analitycznej Brand24 podkreślił rolę umiejętnego wykorzystania narzędzi analitycznych, dzięki którym możemy w prosty sposób zoptymalizować stronę internetowa. I zaprezentował filmy, dzięki którym w niestandardowy sposób Brand24 dociera do obecnych i przyszłych użytkowników.

[PREZENTACJA]

Irlandczyk Ian Cleary z RazorSocial, jeden ze współczesnych guru świata social mediów i marketingu, przedstawił z kolei zbiór narzędzi marketingowych, które pomogą zwiększyć nie tylko odwiedzalność strony www, ale też zmaksymalizować konwersję. –  Czekolada bez cukru to jak traffic bez konwersji – mówił Ian. Jak udowodnił, aż 70% odwiedzających nigdy nie wróci na naszą stronę www, jeśli nie wykorzystamy odpowiednich narzędzi by ich zatrzymać i przyciągnąć. – Użyj remarketingu, by wrócili. Wykorzystaj bazę do zbudowania publiczności na FB. Sprawdź poprawność opisów i meta tagów – doradzał Cleary. I podawał nazwy narzędzi, które nam w tym pomogą.

[PREZENTACJA]

O tym, że content marketing nie sprzedaje wprost, mówiła z kolei Barbara Stawiarz (Content King). – Content marketing to rozmowa z konsumentem, nawiązywanie interakcji, dążenie do generowania treści przez użytkowników. Proces content marketingowy nigdy się nie kończy, w przeciwieństwie do kampanii reklamowych –  wyjaśniała specjalistka.

[PREZENTACJA]

Natomiast o multiscreeningu i możliwych sposobach jego wykorzystania w przyszłości opowiedział Albert Hupa (IRCenter).

[PREZENTACJA]

Konferencję zakończyły prelekcje Łukasza Millera (SALESmanago), który wystąpił z przewodnikiem po lead nurturingu i Karola Modzelewskiego (MUSE), który pokazał, w jaki sposób można zarobić na You Tube.

[PREZENTACJA] I [PREZENTACJA]

Równolegle do prelekcji odbywały się warsztaty z employer brandingu, social media, video marketingu, mobile marketingu, SEO/pozycjonowania oraz copywritingu.

Organizator:

Partner honorowy:

Partner strategiczny:

Partner monitorujący media:

Partnerzy:

Partnerzy medialni:

Otrzymuj e-maile
z najnowszymi informacjami